- Schimbările climatice și percepția publicului
- Reduceri de personal și închidere de unități în industria mașinilor electrice
- Exmatricularea, o posibilă sancțiune pentru elevii care folosesc telefoanele mobile în timpul orelor
- Munții de gunoi sufocă capitala Indiei
- Prima dezbatere între Donald Trump și Kamala Harris pentru alegerile din 2024
Ministerul Culturii acompaniază procesul de reaşezare a Operei şi a Operetei
Ministrul Culturii, Corina Şuteu a fost prezent joi, alături de Beatrice Rancea, directorul interimar al ONB, în foaierul Operei, la o conferinţă de presă în care s-a discutat chestiunea separării Operei de Teatrul de Operetă, viitorul Teatrului de Operetă şi problema sediului acestei instituţii.
La conferinţa de presă organizată joi la Opera Naţională Bucureşti, în prezenţa jurnaliştilor, dar şi a unor angajaţi ai Teatrului de Operetă „Ion Dacian” şi ai ONB, s-au dezbătut probleme legate de situaţia sălii Operetei, a celor aproape 300 de angajaţi ai instituţiei care nu au unde să facă repetiţii, nu au birouri şi nu pot susţine spectacole, dar şi despre faptul că aproape jumătate din clădirea Operei este dezafectată, ministrul Corina Şuteu explicând că un raport al corpului de Corpul de control al Guvernului va prezenta public concluziile anchetei desfăşurate la Teatrul Naţional de Operetă „Ion Dacian”.
Beatrice Rancea a vorbit, în primă instanţă despre neajunsurile Teatrului de Operetă, a lipsei unui sediu in care instituţia să îşi poata desfăşura activitatea în contextul în care sediul nou construit al Operetei din bd. Goga nr.1, renovat cu 9 milioane euro şi inaugurat în ianuarie 2015, a fost închis dupa jumatate de an de utilizare din lipsa autorizaţiilor de funcţionare din partea ISU. Între timp, a apărut şi un litigiu în privinţa terenului pe care a fost construit noul sediu al Operetei, unde nici până la această dată nu sunt finalizate lucrările de construcţie.
Concluzia raportului corpului de control al Guvernului iniţiat în urma anchetei de la teatrul Naţional de Operetă „Ion Dacian” a fost citită de Ministrul Corina Şuteu în cadrul conferinţei de joi: „Până în luna noiembrie 2015 sala de spectacol a fost folosită în contextul în care construcţia nu este finalizată, nu se realizase recepţia la terinarea lucrarileor şi prin umare nu există avize de unere în funcţiune a acesteia conform normelor în rigoare şi nimeni nu poate să o pună în funcţionare atâta vreme cât aceste sume nu sunt justificate prin fostul management al Operei. Ministerul Culturii a plătit dar contractul a fost comandat, iniţiat, realizat intrgral de către Opera şi de către fostul management al Operei Române.”
Nu în ultimul rând, Corina Şuteu a mai spus că în curând, pe site-ul Ministerului Culturii va fi repus raportul Corpului de control al Primului ministru în privinţa Operetei vizând probleme precum clădirea nefinalizată a instituţiei, sume de bani avansate şi nejustificate, funcţionarea instituţiei fără avize: „Cred că s-au comis ilegalităţi care azi sunt în cercetare şi pentru care doar instanţele judecătoreşti se vor putea pronunţă… ce s-a întâmplat cu aceşti bani. Am încercat s-o acompaniem pe directoarea Beatrice Rancea în încercările sale de a găsi o soluţie. Singură modalitate de a regularize situaţia este de a găsi o sală alternative din punct de veder al spaţiului. În privinţa reautonomizarii operetei este propunerea unei OUG prin care să separăm administrativ opera de operetă astfel încât cele două ansambluri să capete o coerenţă administrativă.”, a mai punctat ministrul Culturii.